Direct contact met uw zorgverlener met BeterDichtbij
Tijdens een gesprek met uw arts krijgt u veel informatie. Na afloop heeft u misschien nog vragen die u graag snel beantwoord wilt hebben. Die vragen kunt u eenvoudig aan uw arts stellen met de gratis app BeterDichtbij. U hoeft dus niet meer te bellen of te wachten tot een volgende afspraak. Het gesprek is te vergelijken met het voeren van een gesprek via Whatsapp. U kunt uw vragen overal en altijd stellen door gebruik te maken van een smartphone, tablet of computer. Uw arts beantwoordt uw vragen binnen 2 tot 3 werkdagen.
Patiënten van de volgende specialismen kunnen gebruik maken van BeterDichtbij.
- Gynaecologie
- Keel-, Neus- en Oor (KNO)
- Logopedie
- Oogheelkunde
- Cardiologie
- Longgeneeskunde
- Kindergeneeskunde
- Neurologie
- Dermatologie
- GOAC
- Ergotherapie
- Psychologie
- Reumatologie
- Fysiotherapie
- Diëtiek
Waarom gebruikmaken van BeterDichtbij?
- U bent direct in gesprek met uw arts.
- U kunt op elk moment uw vragen stellen.
- U kunt uw gesprek altijd nalezen.
- BeterDichtbij is veilig en betrouwbaar.
Hoe werkt het?
U ontvangt van uw arts een uitnodiging voor het gebruik van de gratis app BeterDichtbij. U downloadt de app in de App Store of Google Play Store. Bekijk de instructievideo voor de vervolgstappen of volg ze zoals hieronder beschreven.
- Open de BeterDichtbij app. Lees de Gebruikersvoorwaarden en klik op ‘Akkoord’.
- Vul de gegevens in waar om wordt gevraagd, zoals uw mobiele telefoonnummer. Dit hoeft u maar één keer te doen.
- Nu ontvangt u een SMS met een code om veilig uw gegevens tebevestigen (sommige telefoons verwerken deze code automatisch, vul anders de code handmatig in).
- Volg de stappen en instructies die nu volgen in de app. Gebruik hetzelfde e-mailadres zoals dat van u bekend is bij uw zorgverlener.
- Aan het einde van de stappen stelt u een zelfgekozen 5-cijferigepincode in. Onthoud deze goed. U heeft deze pincode nodig wanneer u volgende keer de app gebruikt.
- Klaar! U hebt de BeterDichtbij app nu veilig geactiveerd. U kunt vanaf nu makkelijk en veilig berichten sturen of beeldbellen me uw zorgverlener.
Meer informatie
- In deze flyer leest u meer over het gebruik van BeterDichtbij. U kunt ook kijken op www.beterdichtbij.nl.
Heeft u vragen over het gebruik van BeterDichtbij?
Stel uw vragen bij het Digipunt in de centrale hal van ons ziekenhuis. De openingstijden van het Digipunt vindt u hier.
U kunt uw vragen ook stellen door te bellen naar de Zorglijn via 0900 – 8440 of mail naar clientportaal@rivas.nl