Personenalarmering met Professionele opvolging
Blijf zelfstandig wonen met Rivas
Personenalarmering! Als er iets met u aan de hand is en u heeft snel hulp nodig, heeft u met een druk op de knop contact. U kiest met wie er contact wordt opgenomen: personen uit uw eigen omgeving of een Rivas-medewerker. U leest op deze pagina hoe het werkt als u kiest voor Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging.
Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging werkt heel makkelijk
- U draagt een alarmapparaatje om uw hals, om uw pols of aan uw broek- of rokband
- U draagt de zender altijd bij u, overdag en ’s nachts
- In geval van nood drukt u op de alarmknop
- Uw vraag om hulp komt uit bij een medewerker van Rivas
- U praat via de microfoon of luidspreker
- Als het nodig is komt er een Rivas-zorgmedewerker naar u toe.
Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging aan
Hoe werkt personenalarmering met professionele opvolging?
Drukt u op de alarmknop? Dan heeft u direct contact met een medewerker van de Zorgcentrale. U alarmeert als u een noodsituatie heeft die u niet zelf kunt oplossen. Bijvoorbeeld als u gevallen bent en niet kunt opstaan. Of als u zich bevuild heeft en niet in staat bent om uzelf te verschonen. Bel altijd direct 112 als u acute medische zorg nodig heeft, bijvoorbeeld bij hartklachten.
Let op: alarmering is niet bedoeld voor niet zorg gerelateerde situaties. Bijvoorbeeld om na te vragen hoe laat uw thuiszorg komt. Of als u uw gehoorapparaat niet kunt vinden. Of wanneer u ’s nachts een glas water wilt.
Welke hulp wordt ingezet als u op de alarmknop drukt?
U bespreekt met de medewerker van de Zorgcentrale wat er aan de hand is. Zo nodig komt er een zorgmedewerker naar u toe. Dit gebeurt alleen als u thuis bent. Bent u buitenshuis en heeft u een hulpmiddel dat geschikt is om buitenhuis te alarmeren? Dan bellen wij uw mantelzorger om te vertellen waar u bent. Mocht dit nodig zijn kan onze medewerker eenmalig de gps van uw telefoon uitlezen.
Wat als mijn oproep niet beantwoord wordt?
De Zorgcentrale is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar voor oproepen. U wordt dus altijd geholpen.
Kies het hulpmiddel dat past bij uw situatie
U heeft de keuze uit maar liefst 3 hulpmiddelen om te kunnen alarmeren. Binnenkort vindt u hier de voor- en nadelen weergegeven in een keuzekaart. Zo ziet u snel welk hulpmiddel het beste bij u past.
Wat zijn de kosten voor personenalarmering met professionele opvolging?
Bij professionele opvolging maakt u gebruik van de diensten van de Rivas Zorgcentrale. Hierdoor zijn de maandelijkse abonnementskosten duurder voor u. Bekijk onze actuele tarieven.
Aanvragen abonnement: welke gegevens hebben wij van u nodig?
Kiest u voor Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging? U vraagt dit snel en eenvoudig aan via deze website. Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:
- Uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer
- Naam, adres en mobiele telefoonnummer van een contactpersoon en uw huisarts
- Informatie over uw gezondheid
- Uw keuze voor alarmeringsapparatuur
Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging aan
U kiest ook voor slim sleutelbeheer van uw woning met Rivas Digitale woningtoegang
Bij deze abonnementsvorm voor personenalarmering heeft u ook een abonnement nodig voor digitale woningtoegang. Onze zorgmedewerker moet in geval van nood namelijk snel toegang hebben tot uw woning. Juist als u niet zelf (meer) de deur open kunt doen. Rivas werkt hiervoor samen met Zinnovators. Onze zorgmedewerker krijgt via een app op zijn mobiele telefoon veilig toegang tot uw woning |
Liever personenalarmering met mantelzorgopvolging afsluiten?
In die situatie wordt er contact gelegd met uw contactpersonen/mantelzorgers. U bespreekt met uw contactpersoon wat er aan de hand is. Zo nodig komt hij/zij naar u toe. Lees hier verder.
Meer informatie
Wilt u meer weten? Op de volgende pagina’s vindt u meer informatie om u verder te helpen. Of bel de Rivas Zorgcentrale op 0900-8440. Onze medewerkers helpen u graag.