Zorg thuis Slimme thuiszorgoplossingen Rivas Personenalarmering Personenalarmering met Professionele opvolging

Personenalarmering met Professionele opvolging

Web Professioneel

Blijf zelfstandig wonen met Rivas

Personenalarmering! Als er iets met u aan de hand is en u heeft snel hulp nodig, heeft u met een druk op de knop contact. U kiest met wie er contact wordt opgenomen: personen uit uw eigen omgeving of een Rivas-medewerker. U leest op deze pagina hoe het werkt als u kiest voor Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging.

Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging werkt heel makkelijk

  • U draagt een alarmapparaatje om uw hals, om uw pols of aan uw broek- of rokband
  • U draagt de zender altijd bij u, overdag en ’s nachts
  • In geval van nood drukt u op de alarmknop
  • Uw vraag om hulp komt uit bij een medewerker van Rivas
  • U praat via de microfoon of luidspreker
  • Als het nodig is komt er een Rivas-zorgmedewerker naar u toe.

Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging aan

Hoe werkt personenalarmering met professionele opvolging?

Drukt u op de alarmknop? Dan heeft u direct contact met een medewerker van de Zorgcentrale. U alarmeert als u een noodsituatie heeft die u niet zelf kunt oplossen. Bijvoorbeeld als u gevallen bent en niet kunt opstaan. Of als u zich bevuild heeft en niet in staat bent om uzelf te verschonen. Bel altijd direct 112 als u acute medische zorg nodig heeft, bijvoorbeeld bij hartklachten.

Let op: alarmering is niet bedoeld voor niet zorg gerelateerde situaties. Bijvoorbeeld om na te vragen hoe laat uw thuiszorg komt. Of als u uw gehoorapparaat niet kunt vinden. Of wanneer u ’s nachts een glas water wilt.

Welke hulp wordt ingezet als u op de alarmknop drukt?

U bespreekt met de medewerker van de Zorgcentrale wat er aan de hand is. Zo nodig komt er een zorgmedewerker naar u toe. Dit gebeurt alleen als u thuis bent. Bent u buitenshuis en heeft u een hulpmiddel dat geschikt is om buitenhuis te alarmeren? Dan bellen wij uw mantelzorger om te vertellen waar u bent. Mocht dit nodig zijn kan onze medewerker eenmalig de gps van uw telefoon uitlezen.

Wat als mijn oproep niet beantwoord wordt?

De Zorgcentrale is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar voor oproepen. U wordt dus altijd geholpen.

Kies het hulpmiddel dat past bij uw situatie

U heeft de keuze uit maar liefst 3 hulpmiddelen om te kunnen alarmeren. Binnenkort vindt u hier de voor- en nadelen weergegeven in een keuzekaart. Zo ziet u snel welk hulpmiddel het beste bij u past.

Wat zijn de kosten voor personenalarmering met professionele opvolging?

Bij professionele opvolging maakt u gebruik van de diensten van de Rivas Zorgcentrale. Hierdoor zijn de maandelijkse abonnementskosten duurder voor u. Bekijk onze actuele tarieven.

Aanvragen abonnement: welke gegevens hebben wij van u nodig?

Kiest u voor Rivas Personenalarmering met Professionele opvolging? U vraagt dit snel en eenvoudig aan via deze website. Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:

  • Uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer
  • Naam, adres en mobiele telefoonnummer van een contactpersoon en uw huisarts
  • Informatie over uw gezondheid
  • Uw keuze voor alarmeringsapparatuur

Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging aan

U kiest ook voor slim sleutelbeheer van uw woning met Rivas Digitale woningtoegang

Bij deze abonnementsvorm voor personenalarmering heeft u ook een abonnement nodig voor digitale woningtoegang. Onze zorgmedewerker moet in geval van nood namelijk snel toegang hebben tot uw woning. Juist als u niet zelf (meer) de deur open kunt doen. Rivas werkt hiervoor samen met Zinnovators. Onze zorgmedewerker krijgt via een app op zijn mobiele telefoon veilig toegang tot uw woning


Liever personenalarmering met mantelzorgopvolging afsluiten?

In die situatie wordt er contact gelegd met uw contactpersonen/mantelzorgers. U bespreekt met uw contactpersoon wat er aan de hand is. Zo nodig komt hij/zij naar u toe. Lees hier verder.

Meer informatie

Wilt u meer weten? Op de volgende pagina’s vindt u meer informatie om u verder te helpen. Of bel de Rivas Zorgcentrale op 0900-8440. Onze medewerkers helpen u graag.

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website toont video’s van YouTube en Vimeo. Dergelijke partijen plaatsen cookies (third party cookies). Als u deze cookies niet wilt, kunt u dat hier aangeven. U kunt dan geen video’s op deze website zien. Wij plaatsen zelf ook cookies om onze site te verbeteren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Lees meer over het cookiebeleid