Personenalarmering met Mantelzorgopvolging
Blijf zelfstandig wonen met Rivas Personenalarmering! Als er iets met u aan de hand is en u heeft snel hulp nodig, heeft u met een druk op de knop contact. U kiest met wie er contact wordt opgenomen: personen uit uw eigen omgeving of een Rivas-medewerker. U leest op deze pagina hoe het werkt als u kiest voor Rivas Personenalarmering met Mantelzorgopvolging.
Rivas Personenalarmering met Mantelzorgopvolging werkt heel makkelijk
-
U draagt een alarmapparaatje om uw hals, om uw pols of aan uw broek- of rokband
-
U draagt de zender altijd bij u, overdag en ’s nachts
-
In geval van nood drukt u op de alarmknop
-
Uw vraag om hulp komt uit bij uw contactpersoon
-
U praat via de microfoon of luidspreker
-
Als het nodig is komt er hulp naar u toe. Dit is een van uw contactpersonen
Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Mantelzorgopvolging aan
Hoe werkt personenalarmering met mantelzorgopvolging?
Drukt u op de alarmknop? Dan worden al uw contactpersonen in 1x gebeld. U geeft hiervoor minimaal 2 personen aan ons door, bij voorkeur 3. De eerste die opneemt, heeft rechtstreeks contact met u. Dit gaat via uw spreekluisterverbinding. De andere contactpersonen ontvangen een e-mail. Zo weten zij dat uw oproep beantwoord is.
Let op: uw contactpersonen mogen geen antwoordapparaat gebruiken. Anders denkt het systeem dat uw oproep om hulp beantwoord is. En wordt er niet geprobeerd om iemand anders te bereiken.
Welke hulp wordt ingezet als u op de alarmknop drukt?
U bespreekt met uw contactpersoon wat er aan de hand is. Zo nodig komt hij/zij naar u toe. Als u direct zorg nodig heeft, schakelt uw contactpersoon een professionele hulpverlener voor u in.
Kies het hulpmiddel dat past bij uw situatie
U heeft de keuze uit maar liefst 3 hulpmiddelen om te kunnen alarmeren. Binnenkort vindt u hier de voor- en nadelen weergegeven in een keuzekaart. Zo ziet u snel welk hulpmiddel het beste bij u past.
Wat als niemand van uw contactpersonen uw oproep beantwoordt?
Zijn al uw contactpersonen niet bereikbaar? Dan komt uw oproep uit bij de Zorgcentrale. Zij beoordelen of het nodig is om een zorgmedewerker naar u toe te sturen. Of wat er anders geregeld kan worden. Dit kan een keer gebeuren, maar is natuurlijk niet de bedoeling. Voor opvolging vanuit Rivas is het abonnement Rivas Personenalarmering Professionele opvolging nodig.
Wat zijn de kosten voor personenalarmering met mantelzorgopvolging?
Bij mantelzorgopvolging maakt u geen gebruik van de diensten van de Rivas Zorgcentrale. Hierdoor zijn de maandelijkse abonnementskosten goedkoper voor u. Bekijk onze actuele tarieven.
Aanvragen abonnement: welke gegevens hebben wij van u nodig?
Kiest u voor Rivas Personenalarmering met Mantelzorgopvolging? U vraagt dit snel en eenvoudig aan via deze website. Wij hebben de volgende gegevens van u nodig:
- Uw gegevens, inclusief uw mobiele telefoonnummer
- Naam, adres en mobiele telefoonnummer van uw contactpersonen (minimaal 2, bij voorkeur 3)
- Uw keuze voor alarmeringsapparatuur
Vraag hier uw abonnement Rivas Personenalarmering Mantelzorgopvolging aan
Kies ook voor slim sleutelbeheer van uw woning met Rivas Digitale woningtoegang
|
Liever personenalarmering met professionele opvolging afsluiten?
In die situatie is een medewerker van onze Zorgcentrale altijd beschikbaar; 24 uur per dag en 7 dagen in de week. De zorgmedewerker beoordeelt samen met u óf en welke hulp u nodig heeft. Lees hier verder.
Meer informatie
Wilt u meer weten? Op de volgende pagina’s vindt u meer informatie om u verder te helpen. Of bel de Rivas Zorgcentrale op 0900-8440. Onze medewerkers helpen u graag.