Cliënttevredenheidsonderzoek wijkverpleging
Ieder jaar onderzoeken we wat onze cliënten vinden van de zorg die zij ontvangen binnen onze wijkverpleging. Dit vinden we heel belangrijk. We luisteren dan ook goed wat er gezegd wordt. En passen waar nodig onze zorg hierop aan. Dat is wat mensgerichte zorg betekent voor Rivas.
Uitkomsten cliëntervaring 2023
De cliënten van Rivas Wijkverpleging beoordelen hun zorg gemiddeld met het cijfer 8,9. De drie vragen in de enquête Wijkverpleging waarop het hoogste werd gescoord zijn:
- ‘Behandelen de zorgverleners u met aandacht?’
- ‘Voelt u zich op uw gemak bij de zorgverleners?’
- ‘Heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de zorgverleners?’.
Bekijk de infographic om de belangrijkste uitkomsten te bekijken
‘Onze mensgerichte zorg wordt gewaardeerd’
Sandra Harsveldt-Quist, directeur Rivas Wijkverpleging: ‘We vinden het belangrijk goede zorg te leveren, daar zetten we ons iedere dag voor de volle 100% voor in. Dat betekent voor ons dat we samenwerken zowel met cliënten als hun naasten. De hoge rapportcijfers laten zien dat onze cliënten de zorg die we geven waarderen’.
Tevreden bezoekers op de dagbehandeling en dagbesteding
Ook aan de bezoekers van de dagbestedingslocaties van Rivas werd gevraagd hoe zij hun zorg ervaren. Dit zijn vooral thuiswonende ouderen en mensen met een chronische aandoening. Zij doen samen activiteiten en krijgen passende zorg. Ook hier mooi rapportcijfers.
Bekijk de uitkomsten van Rivas Dagbehandeling
Jaarlijks verplicht en onafhankelijk onderzoek
De zogenaamde PREM (Patient Reported Experience Measure, in het Nederlands: cliëntervaringsmeting) is een landelijk en verplicht meetinstrument om de ervaring van zorg in kaart te brengen. De vragenlijst is onafhankelijk opgesteld en zorgverleners hebben geen invloed op de vraagstelling of de samenstelling daarvan.
Zorgkaart Nederland
De resultaten ziet u ook terug op ZorgkaartNederland, een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland. Een online plek waar u op basis van de ervaringen van andere cliënten een keuze kunt maken voor een zorgverlener.
De zorg in de wijk verder verbeteren?
De cliëntenraad Wijkverpleging behartigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten die zijn aangewezen op de wijkverpleging van Rivas Zorggroep. Uw ideeën voor het verbeteren van zorg deelt u met hen door te mailen naar cliëntenraad@rivas.nl.