Veelgestelde vragen
Hier vindt u een overzicht van veel gestelde vragen over de huurappartementen met zorg.
Heeft u na het lezen nog vragen, dan kunt u contact opnemen met de verhuurcoördinator via telefoonnummer (0183) 61 24 02.
Heb ik verplicht zorg nodig om in een huurappartement met zorg te verblijven?
Om in een huurappartement met zorg te verblijven heeft u een indicatie voor thuiszorg nodig. Dit geldt voor het huren van een appartement in Steijndeld in Gorinchem.
Bannehof in Gorinchem is een uitzondering. Hier kunt u ook verblijven zonder thuiszorgindicatie.
Hoe krijg ik een indicatie voor de wijkverpleging?
Voor een indicatie voor de wijkverpleging kunt u contact opnemen met de wijkverpleegkundige. U kunt een afspraak maken met de wijkverpleegkundige van Rivas via Rivas Zorglijn 0900-8440.
Is er een inkomensgrens om in aanmerking te komen voor een huurappartement met zorg?
Om te verblijven in een huurappartement met zorg heeft u een inkomen nodig. Deze gegevens moet u overleggen. Er geldt namelijk een ondergrens, maar geen bovengrens. Dit betekent dat u geen eigen bijdrage hoeft te betalen wanneer u een hoog inkomen heeft of over een eigen vermogen beschikt.
Kan ik het all inclusivepakket uitbreiden?
Het all inclusivepakket voor het huurappartement met zorg kunt u uitbreiden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om deel te nemen aan activiteiten in de locatie. Daarnaast kunt u de schoonmaak regelen. Dit verschilt per locatie. Hierover wordt u tijdens de bezichtiging of voor het tekenen van de huurovereenkomst geïnformeerd.
Welke persoonsgegevens bewaard Rivas Zorggroep van mij als huurder?
In deze privacyverklaring leest u alles over welke gegevens Rivas Zorggroep van u bewaard, waarom en wat uw rechten zijn.