Hier vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over het regelen van een verhuizing. Heeft u na het lezen nog vragen, dan kunt u contact opnemen met Rivas Zorglijn 0900-8440 of e-mailen naar zorglijn@rivas.nl
Kan ik post ontvangen op mijn nieuwe woonplek?
Uiteraard kunt u post ontvangen op uw nieuwe adres. Voor de juiste adresgegevens kunt u terecht bij uw zorgregisseur van de woonlocatie in de dagen voor uw verhuizing. Wij verzoeken u post bestemd voor uw contactpersonen en/of financieel waarnemer direct naar het postadres van uw contactpersoon te laten sturen.
Heb ik zelf een verzekering nodig als ik verhuisd ben naar een woonlocatie?
Inboedelverzekering
Binnen de woonlocaties van Rivas Zorggroep is geen verzekering afgesloten voor privé-bezittingen. Wanneer u veel of waardevolle privébezittingen meeneemt, raden wij u aan een brand- en inboedelverzekering af te sluiten.
Schadeverzekering
Wij adviseren u om uw eigen WA-verzekering aan te houden bij verhuizing naar een woonlocatie van Rivas Zorggroep. Rivas Zorggroep heeft een WA-verzekering. Hier valt ook de schade onder die u kan toebrengen aan een andere persoon of diens bezittingen. Maar niet alle schade is gedekt. Zo geldt er een eigen risico van € 1.250,- voor zaakschade (spullen). En schade die u toebrengt aan bezittingen van Rivas Zorggroep zijn uitgesloten van dekking.
Ziektekostenverzekering
De Wet langdurige zorg (WLZ) dekt een groot aantal ziektekosten. Wanneer u verhuist naar een woonlocatie van Rivas Zorggroep is de basisziektekostenverzekering vereist. Het is verstandig om te overleggen of aanvullende polissen op uw basisverzekering nog nodig zijn.