Cliëntenraad wijkverpleging
Wat doet de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad Wijkverpleging behartigt de gemeenschappelijke belangen van de betrokken cliënten van het domein Wijkverpleging aan wie zorg wordt verleend door Rivas Zorggroep.
Het kan gaan om beleidsmatige onderwerpen maar ook om zaken die cliënten direct raken. Denk hierbij onder andere aan: het kwaliteitsbeleid, privacy, voorlichting, bejegening, het behandelaanbod, de nieuwbouw, de inrichting van afdelingen en/of voorzieningen op het terrein. De cliëntenraad denkt mee over onderwerpen die voor cliënten van belang zijn en overlegt daarover met de directeur.
Het jaarverslag 2022 van de Cliëntenraad van de Wijkverpleging vindt u hier.
Hoe werken wij?
De Cliëntenraad van de Wijkverpleging komt iedere zes weken in vergadering bij elkaar. Hierin wisselen leden informatie en meningen met elkaar uit en worden er standpunten ingenomen en adviezen gemaakt. Deze standpunten en adviezen worden kenbaar gemaakt tijdens een overleg met de directeur. De Cliëntenraad kan gevraagd en ongevraagd advies uitbrengen.
Wie zitten er in de Cliëntenraad?
De Cliëntenraad bestaat uit 6 leden die zich inzetten voor de belangen van cliënten. De leden zijn (ex)cliënten, mantelzorgers of geïnteresseerden in de zorg die de Wijkverpleging levert. Zij proberen zoveel mogelijk informatie te verzamelen over zaken die voor cliënten belangrijk zijn.
De leden zijn:
- Henk Groenewegen (voorzitter)
- Koen Schilders (vice voorzitter)
- Ina Vogel
- Mary den Dikken
- Bep Bakker
- Marja Versloot
Bereikbaarheid
Wij stellen het op prijs om suggesties en opmerkingen van u te krijgen. Twijfel daarom niet en laat het de Cliëntenraad weten:
Cliëntenraad Wijkverpleging
T.a.v. M. Fortuijn, ambtelijk secretaris
Postbus 90, 4200 AB Gorinchem
Telefoon: 06 21568559
E-mail: clientenraad@rivas.nl