01 juli 2024
Patiënten kunnen voortaan zelf digitaal afspraken verzetten
Digitaal ziekenhuis
Steeds meer processen voor patiënten worden gedigitaliseerd. Dat is om twee redenen heel belangrijk. Enerzijds zien en horen we dat patiënten graag zelf meer regie willen. En dat veel mensen de behoefte hebben om meer zaken zelf digitaal te kunnen regelen. Ook willen we door de digitalisering de werkdruk binnen de poliklinieken verlagen om zo de groeiende zorgvraag beter aan te kunnen.
Niet alle afspraken kunnen verzet worden
Dat de zorg veilig blijft, staat voorop. Daarom kunnen niet álle afspraken zelf worden verzet. Er is een selectie van afspraken gemaakt die patiënten zelfstandig mogen verplaatsen. Op die manier kunnen hele belangrijke of ingewikkelde afspraken alleen door zorgverleners worden verplaatst.
Hoe werkt een afspraak verplaatsen?
Dit is mogelijk door in cliëntportaal MijnRivas op de betreffende afspraak te zoeken en te klikken op de knop ‘afspraak verplaatsen’. Het systeem zoekt dan of er een andere beschikbare plaats is. Patiënten kunnen tot 5 dagen aan de afspraak zelf de afspraak verplaatsen. Op die manier is er voldoende tijd voor zorgmedewerkers om de spreekuren goed voor te bereiden. Patiënten kunnen ook nog steeds telefonisch hun afspraak verplaatsen.
Hulp beschikbaar bij het Digipunt
Het Digipunt in het Beatrixziekenhuis is er voor iedereen die een beetje hulp kan gebruiken bij digitale zorg. Bij deze speciale balie in de hal van het Beatrixziekenhuis kan iedereen terecht met vragen over bijvoorbeeld het gebruik van DigiD, cliëntportaal MijnRivas, het invullen van digitale vragenlijsten en digitaal afspraken verzetten.
Openingstijden Digipunt
- Maandag van 10.00 - 12.00 uur
- Woensdag van 10.00 - 2.00 uur
- Donderdag van 14.00 - 16.00 uur