Op de Spoedeisende hulp geweest: hoe nu verder?
U bent vandaag op de Spoedeisende Hulp (SEH) geweest. Hieronder leest u belangrijke informatie voor de eerste dagen na uw bezoek aan de Spoedeisende Hulp.
Een nieuwe afspraak
Soms heeft u een vervolgafspraak nodig in het ziekenhuis. Deze afspraak wordt door de polikliniek voor u gemaakt. U ontvangt de afspraak via de email, post of telefoon.
Heeft u geen bericht ontvangen? Neem dan zelf contact op met het afsprakenbureau van Rivas. Bekijk www.rivas.nl/afspraak om de telefoonnummers van de verschillende poliklinieken van het ziekenhuis te zien. Of bel het algemene nummer van het ziekenhuis via (0183) 64 44 44 en vraag naar de polikliniek.
Afspraken met de eigen huisarts moet u zelf maken.
Wat moet u doen bij klachten
Krijgt u binnen 24 uur na uw bezoek aan de Spoedeisende Hulp een van de volgende klachten? Bel dan de Spoedeisende Hulp via (0183) 64 44 11.
- Uw wond is ontstoken: u heeft last van koorts, roodheid, zwelling, en/ of pijn aan de wond.
- U krijgt steeds meer pijn in het gips
- Uw pijnmedicijnen werken niet of niet goed genoeg
De Spoedeisende Hulp is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. 24 uur na uw bezoek op de Spoedeisende Hulp kunt u contact opnemen met uw eigen huisarts als u een vraag heeft.
Informatie over kwetsbare ouderen
Op de Spoedeisende Hulp vult de verpleegkundige of de arts voor elke patiënt die ouder is dan 70 jaar een korte vragenlijst in. Deze vragen gaan over vallen, geheugenklachten en of er sprake is (geweest) van acute verwardheid.
Soms wordt u gebeld door de polikliniek Geriatrie nadat de vragenlijst is ingevuld. De geriatrieverpleegkundige stelt u een paar vragen. Dit duurt ongeveer 5 tot 10 minuten. Uw naasten mogen natuurlijk meeluisteren met dit gesprek. Het kan zijn dat er meer onderzoek nodig is over hoe het met u gaat of waar uw klachten vandaan komen. Dan kunt u hiervoor de polikliniek Geriatrie in het Beatrixziekenhuis bezoeken.